وَالـضُّــحَے

چه هشدارى محکم‏تر از این؟!

جمعه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۰۳ ق.ظ
قرآن کریم برای بیدار شدن انسانها و توجه دادن آنان به حقایق، هشدارهای فراوانی بیان کرده است. از جمله در سوره مبارکه یوسف مى‏فرماید:

و کاین من آیة فى السموات و الارض یمرون علیها و هم عنها معرضون (آیه 105) 
و چه بسیار آیات و نشانه‏هاست در آسمانها و در زمین که این مردم بر آنها مى‏گذرند ولى از آنها روى گردانند وبه خود نمى‏ آیند.
 
چه بیانى بالاتر از این؟ و چه تکانى سخت‏ تر، و چه هشدارى محکم‏تر از این؟! مقصود خداى متعال چیست؟ و این غفلت، چگونه غفلتى است وا ین خواب، چه خوابى است که بر اثر آن انسانها در همه جا و در همه سو، چه در آسمانها و چه در زمین، با آیات و نشانه‏هاى متوالى مواجه مى‏گردند، اما نمى‏فهمند آنچه را که باید بفهمند، و نمى‏یابند آنچه را که باید بیابند، و نمى‏بینند آنچه را که باید ببینند، و بالاخره بخود نمى‏آیند؟!

مى‏فرماید: شما انسانها در غفلت هستید و هشدار آیات و نشانه‏ها را نمى‏شنوید و دعوت آنها را نمى‏فهمید و متوجه مقصود آنها نمى‏گردید و آنچه را که ارائه مى‏کنند نمى‏بینید. به خود بیایید و متنبه شوید!.

در آیه دیگری خداوند چنین خطاب مى‏کند که:
یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله و آمنوا برسوله یؤتکم کفلین من رحمته و یجعل لکم نوراً تمشون به و یغفر لکم و الله غفور رحیم. (آیه 28 سوره حدید). 
اى کسانى که ایمان آورده‏اید، از خدا بترسید و متقى باشید و به رسول او ایمان بیاورید تا خداى متعال از رحمت خاصه خود آنچه را که شما به آن نیاز دارید براى همیشه به شما افاضه نموده و نورى براى شما قرار دهد که با آن نور به مشى خود بسوى مقصد ادامه دهید و شما را مشمول غفران خویش بفرماید، و خداست که صاحب غفران و رحمت است.
 
باز این خطاب با این لحن و با اشاراتى که دارد، آنهم به مؤمنین، حکایت‏ها دارد و چه بشارت های دلگرم کننده و بیدار کننده و هشدار دهنده ای در آن است، مخصوصاً جمله:
یؤتکم کفلین من رحمته و یجعل لکم نوراً تمشون به و یغفر لکم
می فرماید: کسی که تقوی را برگزیند، برکات فراوانی در زندگی او باریدن می گیرد:

1 – خداوند همه نیازمندیهای اساسی او را برای یک زندگی برتر، تامین می نماید. زندگی در خوردن و خوابیدن خلاصه نمی شود و ارزشهای والائی وجود دارد که در پرتو بصیرت و بینائی و فهم عمیق از مسائل حیات، دستیابی به آنها ممکن می گردد.

2 – نور و روشنائی و بصیرتی در زندگی او می تاباند که همه زوایای تاریک را برای او روشن می کند. او دیگر بر سر دو راهی ها نمی ماند و در پرتو این نور، مسیر زندگی خود را با روشن بینی طی می کند.

3 – رحمت و غفران خود را به سوی او سرازیر می کند.
امید است خداوند ما را مشمول این برکات و عنایت های خویش قرار دهد. انشاءالله
برگرفته از طریق عملی تزکیه

نظرات  (۳)

با عرض سلا۾ و خدا قوت خدمت شما همسنگر بزرگوار،

... و با تشکر از زحمات و تلاشهایتان، شما را با افتخار با نام "وَالـضُّــحَے" در «لیـنـک همسنگـران» و در قسمت «قـــرآن کــریــم» ، لینک کردم .
در صورت داشتن لوگو ، لوگوی شما نیز در قسمت «لوگـوی همسنگـران» قرار داده شد . (بدلیل زیاد بودن تعداد لوگو ها، در صورت تمایل به حذف لوگوی خود!!، لطفا بعد از بازدید از این صفحه، به ما اطلاع دهید.)

در صورت تمایل ،ما را با نام:

مـهـدے بـیـا ║ MahdiBiya.ir

و لینک:
http://mahdibiya.ir
لینک کنید و به انتخاب خود یکی از لوگوهای ما را ، از قسمت «لوگوهای ما» به صورت کامل کپی و در وبــتون قرار بدهید .

           اللًّهُــمَ صَّــلِ عَــلَى مُحَمَّــدٍ وَ آلِ مُحَمَّــَد و عَجِّــلّ فَّرَجَهُــم
                         اللًّهُــمَ عَــجِــل لِــوَلــیــکَ الــفَــرج

                                                                        شاید این جمعه بیاید ، شاید ...

                                                                              http://www.mahdibiya.ir
با سلام وبلاگ بسیار خوب و آموزند ه ای دارید من با افتخار شما را لینک کردم موفق باشید
آپم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی