وَالـضُّــحَے

صراط

يكشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۱، ۰۳:۳۴ ب.ظ

و إِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُواْ لِی وَلْیُؤْمِنُواْ بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُون

و چون بندگان من در باره من از تو بپرسند ، بگو که من نزدیکم و به ندای کسی که مرا بخواند پاسخ می دهم پس به ندای من پاسخ دهند و به من ایمان آورند تا راه راست یابند
سوره بقره - آیه 186

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۱/۰۱

نظرات  (۲)

دعای امام علی برای حسنین

تحویل سال قمری از زمان های بسیار دور یعنی قبل از اسلام ، در ماه محرم بوده و ربطی به اسلام و مسلمین ندارد . به بیانی واضح ؛ وقتی دین جدید (‌ اسلام ) بر جزیره العرب حاکم شد همان گاه شماری که مردم عربستان دحضرت علی (ع) در مورد امام حسن (ع) چنین دعا کردند : «اسْتَوْدِعِ اللَّهَ دِینَکَ وَ دُنْیَاکَ» دین و دنیایت را به خدا می‎سپارم ، «وَ اسْأَلْهُ خَیْرَ الْقَضَاءِ لَکَ فِی الْعَاجِلَةِ وَ الْآجِلَةِ وَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَة (نهج‏البلاغة، ص406) . یعنی از خدا بهترین قضای الهی تو را درباره حال و آینده ، دنیا و آخرت می‎خواهم . دعایی که برای امام حسین (ع) کرده است ، این است : «وَ اعْلَمْ أَیْ بُنَیَّ أَنَّهُ مَنْ لَانَتْ کَلِمَتُهُ وَجَبَتْ مَحَبَّتُهُ» ای فرزندم بدان هر کس گفتارش نرم باشد ، دوستی او لازم می‎آید ، این اشاره به اثر گفتار نرم است که گفتار نرم در دل‎ها اثر می‎گذارد . «وَفَّقَکَ اللَّهُ لِرُشْدِهِ» خداوند به قدرت خویش تو را در راه راستت موفق بدارد ، «وَ جَعَلَکَ مِنْ أَهْلِ طَاعَتِهِ بِقُدْرَتِهِ» و به قدرت خودش تو را از فرمان‎بردارانش قرار دهد ، «إِنَّهُ جَوَادٌ کَرِیم»(بحارالأنوار، ج74، ص241) خداوند بخشنده بزرگوار است .

بـــــــــــــ( منتظر قدم هات و نظراتت هستم )ـــــــــــــــــــــروزم
۰۱ بهمن ۹۱ ، ۱۸:۵۸ یاسر باقری
باسلام!
ببخشید باعث تاخیرم!مطالبتون زیبابود!
ازاین به بعد بیشتر بروز میکنم!!!


باافتخارلینک شدید!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی