وَالـضُّــحَے

زندگینامه استاد دکتر احمد نعینع

جمعه, ۱۵ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۱۳ ب.ظ
این زندگى نامه به صورت پرسش و پاسخ مى باشد.
سوال 1 لطفاً بفرمایید خودتان را معرفى کنید و بفرمایید چند سال دارید و در کجا متولد شده اید و الان در کجا ساکن هستید و چه تحصیلات دارید؟
بنده دکتر دکتر احمد نعینع هستم، 46 سال سن دارم و در شهر متوبس متولدشده ام. کلمه متوبس کلمه اى از فراعنه است که اصل آن متوبس است، الان نیز در قاهره پایتخت مصر سکونت دارم. من در دانشگاه اسکندریه لیسانس خود را در پزشکى و بعد فوق لیسانس خود را گرفتم و در انتها نیز دکتراى خود را با تخصص طبابت اطفال در آن دانشگاه گرفتم.

سوال 2ـغیر از خودتان سه تن از قاریان بزرگ مصر را نام ببرید؟
از قاریان قدیم: استاد محمد رفعت، استاد مصطفى اسماعیل و استادابوالعینین شعیشع.
از قاریان جدید: استاد شحات محمد انور، استاد محمد الیثى واستاد محمد عبدالوهاب طنطاوی.

سوال 3ـ آیا در ملاقات هایتان با مقام معظم رهبرىو تلاوت هایى که داشتید خاطره اى دارید؟
من سومین بار است که به ایران سفر کردهام و در دو بار قبل با ایشان ملاقات داشتم. خاطره اى از اولین دیدار ار نقل مى کنم: یک شب هنگام نماز مغرب و عشا در منزل مقام معظم رهبرى بودم و نماز را به امامتایشان خواندم و بعد قرار شد که قرائت کنم، امام در جاى مخصوص جلوس کردند و من همتلاوت کردم. آقا بسیار خوشحال شدند و فرمودند: (( شما مثل استاد مصطفى اسماعیلتلاوت مى کنید و صدایتان بسیار شبیه اوست اما از او تقلید نمى کنید بلکه قطعاتى راافزون بر کارهاى مصطفى اسماعیل اجرا مى کنید.)) و بعد سوالاتى را پرسیدند که استادمصطفى اسماعیل کى فوت کرد، کجا فوت کرد، چگونه بود و چقدر از آن زمان مىگذرد.

سوال4ـما به خاطر داریم که شما در یکى از سفرهایتان به ایران یکعبا را از دست مقام معظم رهبرى هدیه گرفتید، بفرمایید که آیا آن عبا را براى تلاوتنیکویتان به عنوان صله دریافت کردید؟
من فقط یک عبا نگرفتم بلکه یک شال سبز هماز ایشان هدیه گرفتم و علتش هم این بود که در گفتگوهاى من با مقام معظم رهبرى منعرض کردم که اجداد من حسنى هستند و در واقع من از یک سلسله حسنى هستم و اجداد من بهامام حسن (ع) بر مى گردد و لذا من از سادات هستم و ایشان یک عبا به رنگ روشن و یکشال سبز به من هدیه دادند.

سوال5ـآیا از مسافرت هایتان به شهرهاى دیگرایران هم خاطره اى دارید و از استقبال مردم در کجا بهترین خاطره برایتان پیش آمدهاست؟
من به شهرهاى فراوانى از جمله بوشهر، ارومیه، شیراز، اصفهان، قم، مشهد،زاهدان، اهواز، لار، بندرعباس، سنندج، یزد، کرمان و رفسنجان مسافرت کرده ام. ولىبهترین خاطرات من در شهرهایى رقم خورد که اماکن مقدسه در آنجا وجود دارد. خصوصاً درمشهد مقدس در زیارت حضرت امام رضا (ع) یک فضاى روحانى و قدسى در آنجا احساس کردم وروحانیت خاصى را در آنجا دیدم و همینطور در قم در زیارت حضرت معصومه (ع) و همینطوردر شیراز در زیارت شاه چراغ نیز احساس خوبى داشتم.

سوال6ـشما درسفرهایتان به هر جا تشریف برده اید قاریان ایرانى را دیده اید که در آنجا به تلاوتقرآن پرداخته اند، بفرمایید نظرتان راجع به آنها چیست وآینده آنها را چگونه ارزیابىمى کنید؟
من در این مدت که از اولین سفرم تاکنون به ایران مى گذرد هر سالى نسبتبه سال گذشته قاریان ایرانى را بهتر و در سطح بالاترى دیده ام و من همواره شکوفایىرا در قاریان ایرانى احساس مى کنم و همواره آنان را تشویق مى کنم و برایشان دعا مىکنم و امید است که در آینده همتراز با قاریان مصرى باشند و چیزى از آنها کم نداشته باشند

سوال7ـآیا خاطره اى از استاد عبدالباسط دارید؟
من در ابتدا همراه با ایشان مى خواندم و اصلاً تلاوتم را با ایشان همراه کرده بودم و از اوالهام مى گرفتم، در حالى که او در نهایت و در اوج بود و من یک تازه کار بودم. حدود 8 سال او را مى شناختم او مردى خوش قلب و خوش رو بود و متخلق به اخلاق قرآنی. امااستاد مصطفى اسماعیل براى من جاى خاصى را داشت.

سوال 8ـدر صورتى که مىتوانید خاطره اى از استاد منشاوى بازگو کنید؟
من بیش از 30 سال با اسم محمد صدیق منشاوى و تلاوت هاى او آشنا بودم، از حدود سال 1969 میلادی، من حدوداً 10 ساله بودمو استاد را مى شناختم و از آن زمان تاکنون با تلاوت هاى او آشنا هستم، آشنایى ما همبا این حالت بود که او در مسجدى در اسکندریه تلاوت مى کرد و من با نامه و مکاتبه ازاو کسب فیض مى کردم.سوال9در انتها از شما خواهشمندیم خاطره اى ازاستاد مصطفى اسماعیل نقل کنید؟
من در آن زمان که استاد در مناسبتهاى مختلف درشهر متوبس تلاوت مى کرد کودک بودم و تلاوت هاى او را مى شناختم. بعد به اسکندریهآمدم. استاد به آنجا خیلى سفر مى کردند در دهة70 با استاد آشنا شدم و8 سال همیشه همراه استاد بودم و همیشه به مانند یک ملازم، هر جا استاد مى رفت همراه ایشان بودم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۰/۱۵
مهدی صادقی

احمد نعینع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی